dream catcherBO HEEFT EEN DROOM
ONTDEK DE BELOFTES VAN BO

“Hallo, wij zijn BO. Wij geloven dat originaliteit en creativiteit de sleutelbegrippen voor onderscheidende communicatie zijn. Wij geven iedereen de ruimte om zichzelf te zijn, anders te denken en vooral anders te durven doen. Zo weten wij de doelen voor onze opdrachtgevers onderscheidend, efficiënt en succesvol te bereiken. Wij geloven in relaties die ons de ruimte geven om creativiteit in de praktijk te brengen.

WIJ DELEN ONZE WAARDEN MET JOU

BO bruist van creativiteit
‘Be Original’ is ons motto. Alles draait om onderscheidend vermogen. Bij BO dagen we je uit om op te vallen!
BO is authentiek
BO houdt van echte mensen. Eerlijk, open en gepassioneerd. Geen maskers, geen spelletjes. Bij BO zijn we gewoon onszelf.
BO staat voor kwaliteit
Wij doen wat we beloven en we zijn trots op alles wat we creëren. Wij pakken de regie en gaan recht op het doel af.
CREATIEF COMMUNICATIEBUREAU

De trend van 2022

Metaverse

Ik hoorde het woord Metaverse vorig jaar voor het eerst bij de presentatie van Meta door Mark Zuckerberg. Facebook wordt Meta en gaat zich focussen op de Metaverse, een 3D simulatiewereld. Deze nieuwe vormen van digitale ervaringen konden wel eens de trend worden van 2022!

Wat is de Metaverse?

De Metaverse is het gehele online netwerk van aan elkaar gekoppelde permanente virtuele 3D-ruimtes waarin de gebruikers, vaak door middel van avatars, interactief kunnen rondkijken en interageren. Je kunt de 3D-ruimtes benaderen via een virtual reality-headset, augmented reality-headset of gewoon via de personal computer. 

Fortnite is eigenlijk ook een Metaverse en op dit moment het meest bekende voorbeeld. In de toekomst lopen we dóór Facebook/Instagram, zo stelt Zuckerberg. Houden we er virtuele feestjes, dragen we er designerkleding en bezitten we eigendommen.

De trend van 2022?

Gaat de Metaverse het dan worden dit jaar? De kans is er zeker, het zal in ieder geval steeds meer vorm krijgen. Meta werkt hard aan nieuwe VR en/of AR brillen en ook Apple zal dit jaar zijn eerste VR bril presenteren. Je ziet ook steeds meer concrete toepassingen van kunstmatige intelligentie, machine learning en big data. We betalen met bitcoins, kopen digitale kunst en gaan naar digitale concerten. We zijn een complete parallelle digitale wereld aan het creëren.

Deze cookies houden het surfgedrag van individuele personen bij. Andere organisaties dan de politie maken met dit type cookies profielen om bijvoorbeeld gerichte advertenties mogelijk te maken op andere websites met wie deze cookies worden gedeeld. Voor dit type cookies geeft u bij uw eerste bezoek aan BO. Be Original wel of geen toestemming. Accepteer en toon inhoud

Nu klinkt het misschien allemaal nog wat vaag, maar eigenlijk zitten we er al midden in. De gemiddelde Nederlander zit 8 uur per dag in die digitale wereld via de smartphone, tablet of computer. We bestellen onze boodschappen online en laten deze thuis bezorgen. Via de smartwatch houden we bij of we wel goed slapen en voldoende beweging krijgen. We houden contact met elkaar via social media apps.

Maar staan we aan de vooravond van de volgende evolutie van het internet? Experts noemen het volgende tijdperk van internet; Web 3.0. Door onderstaand filmpje is me wel duidelijk geworden hoe snel dergelijke ontwikkelingen kunnen gaan en hoe snel we ze normaal gaan vinden.

DE SCHADUWZIJDE VAN HET METALEVEN

Toch kan je je afvragen of het allemaal wel positieve ontwikkelingen zijn. Verliezen we niet iets essentieels tijdens deze reis? Zal ons leven zich helemaal digitaal gaan afspelen? Wat betekent het straks om mens te zijn? In VPRO Tegenlicht: Metaleven wordt hier dieper op in gegaan.