Het zorgt voor een hoger bereik, mensen worden nieuwsgierig.
Ieder persoon heeft zijn eigen voorkeur voor communicatiekanalen, de één leest liever van papier en de ander digitaal. Als je beide inzet, heb je een hoger bereik! Door verschillende media-uitingen in te zetten en je verhaal op te bouwen kun je ook andere kanalen linken/vermelden en prikkel je de mensen om ook gebruik te maken van andere kanalen om de volledige content te kunnen lezen.
Door de herhaling blijft de boodschap beter hangen.
Monkey see, monkey do. Zoals de meeste mensen waarschijnlijk wel weten leren kinderen door herhaling, herhaling, herhaling…. en zullen dan uiteindelijk bepaalde gedragingen zich eigen maken. Zo werkt het ook met crossmedia. Crossmedia is herhaling van je boodschap op diverse media wat tot een hoger bereik van je doelgroep zal leiden en uiteindelijk aanzet tot actie. Het verhoogt de interactie met je doelgroep.
Je kunt de verschillende media optimaal benutten.
Elk communicatiemiddel heeft zijn eigen voor- en nadelen. Door via verschillende middelen je boodschap over te brengen worden de voordelen van elk medium optimaal benut. Daarnaast kun je de boodschap per kanaal op een andere wijze belichten.